Мектепте оқу үшін когнитивті, әлеуметтік, эмоционалды, сөйлеу дағдылары мен икемділікті дамыту.
- Подробности
Мектепте оқу үшін когнитивті, әлеуметтік, эмоционалды, сөйлеу дағдылары мен икемділікті дамыту.
Мектепке дейінгі жастағы балалардың ата-аналарына арналған ұсыныстар
Әлеуметтік дағдылар және табысты оқыту.
Балаларға үйрету керек ең маңызды дағдылар-бұл әлеуметтік дағдылар: ынтымақтастық, өзін-өзі бақылау, сенімділік, тәуелсіздік, қызығушылық, эмпатия және қарым-қатынас.
Мидың дамуындағы соңғы зерттеу баланың басқа балалармен қарым-қатынас жасау, өз сезімдерін бақылау және білдіру және негізгі міндеттерді өз бетінше шешу қабілеттері академиялық дағдылар сияқты академиялық жетістікке жету үшін маңызды екенін көрсетті.
Міне, тәрбиешілер мектеп алдындағы топтағы оқу жылының басында қандай мақсаттар қоятынының бірнеше мысалдары. Ата-аналар оларды өз отбасына бейімдей алады және баланың туған отбасы мен үйде жайлы жағдайда бола отырып, осы бағытта дамуына көмектеседі.
Өзіне деген сенімділік және өзін-өзі бағалау: бұл тәрбиешілер дамытуға бағытталған алғашқы дағдылардың бірі. Балаға өзін – өзі-жеке тұлға ретінде және әлеуметтік өзара әрекеттесуге қатысушы ретінде жағымды сезімді қалыптастыру маңызды. Бұл баланың өмір бойы маңыздылығын жоғалтпайтын және оған қазір де, одан әрі оқуда да қабілетті және шебер сезінуге көмектесетін дағды.
Ынтымақтастық: ойындар, әңгімелер мен әндер балаға басқа балалармен бірге жұмыс істеуді үйренуге көмектеседі - бұл жаста оңай жұмыс емес! Бала үшін ынтымақтастық-бұл басқа адамдармен жанашырлық пен тіл табыса білу.
Қызығушылық: мүмкін, баланың осы кезеңде дамытатын маңызды дағдыларының бірі – оқуға деген құштарлық. Тәрбиеші сіздің балаңыздың табиғи қызығушылығын арттыру үшін көптеген қызықты материалдар мен идеяларды қолдана алады. Соңғы зерттеулер көрсеткендей, жаңа немесе әдеттен тыс іс-шаралар мен материалдар (бұрыннан таныстармен салыстырғанда) миды көбірек тартады, бұл оның ұсынылған ақпаратқа мұқият назар аударуына әкеледі.
Қарым-қатынас: өзіңді және әлем туралы өз ойларың, сезімдерің және білімдерің білдіру-бала үшін негізгі дағдылардың бірі. Бұл барлық оқу, жазу, математика және жаратылыстану дағдыларының негізінде жатыр. Егер бала өз ойын немесе пікірін сенімді түрде жеткізе білсе, ол оқуға және ойлауды дамытуға ашық болады.
Ата-аналар бұл дағдыларды қалай дамыта алады. Балаңызға үй жағдайында балабақша достарымен байланысын қамтамасыз ету арқылы маңызды әлеуметтік және эмоционалды дағдыларды дамытуға көмектесіңіз. Баладан кімді ойнауға шақырғысы келетінін сұраңыз. Көбінесе балаларға балабақшаға қарағанда өз кеңістігінде достық қарым-қатынас орнату оңайырақ болады. Көптеген тәрбиешілер достар табу немесе үлкен топта қарым-қатынас жасау қиынға соғатын баланың үйде жаңа досымен тығыз байланыс орнату оңайырақ екенін байқайды. Содан кейін бұл қатынастар балабақша жағдайына ауысуы мүмкін. Бір баламен байланыс орнатылғаннан кейін, басқа балалармен достық қарым-қатынас орнату оңайырақ.
Ойынның мәні. Бала үшін ойын маңызды жұмыс. Ол ойын арқылы өседі, үйренеді және әлемді зерттейді. Бұл оны ойлауға, тапсырмаларды шешуге және қиялды тартуға шақыратын күрделі геймплейлер арқылы жүзеге асады. Бала ойынға қатысқан кезде, барлық негізгі өмірлік және жұмыс дағдыларын қолдана отырып, жоспарлауға, назар аударуға және мақсатқа ұмтылуға тура келеді. Сондай-ақ, үйде оған білім беру ойындары мен іс-шараларына барлық жағдай жасаңыз.
Әлеуметтік-эмоционалды дағдылар (ӘЭД) — бұл адамдарға эмоцияларын тануға және басқаруға, қақтығыстарды сәтті шешуге, басқаларға түсіністікпен қарауға және жанашырлық танытуға, оң қарым-қатынас орнатуға және сақтауға, этиканы ұстануға, сындарлы үлес қосуға, мақсат қоюға және оған жетуге мүмкіндік беретін дағдылар.
БАЛАНЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҚАБІЛЕТІН ҚАЛАЙ ДАМЫТУҒА БОЛАДЫ?
Балалар күн сайын балабақшада басқалармен жаңа танысуды үйренеді, мектепте ғылымдармен танысады, үйде және көшеде әлемнің заңдылықтарын біледі. Бұл когнитивті (когнитивті) қабілеттердің арқасында болады. Егер олар жақсы дамыған болса, онда баланың дамуы тез, үйлесімді және тиімді болады. Когнитивті қасиеттердің төмендеуімен оқу, ақпаратты игеру, есте сақтау проблемалары туындауы мүмкін. Танымдық қабілеттер дегеніміз не? Когнитивті қабілет-бұл адамның сыртқы әлемнен келетін ақпаратты қабылдау, өңдеу, талдау және есте сақтау қабілеті. Оларға мыналар жатады:
• таным ақпаратты игеруге жауап береді
• зейін зерттелетін объектіге шоғырлануға мүмкіндік береді
• жад-бұл жаңа ақпаратты есте сақтау қабілеті
• сөйлеу- алынған білімді басқаларға жеткізу үшін қажет
• ойлау фактілерді талдау, өңдеу және «қорыту» үшін
• алынған ақпаратқа негізделген теңдестірілген шешім қабылдау дағдысы
• білімді күнделікті өмірде іс жүзінде қолдана білу
Бұл қабілеттерді дамыту балабақшадағы сабақтар кезінде де, мектептегі оқу процесінде де қажет. Когнитивті функцияларды дамыту үшін ересектер де, балалар да басқатырғыштарды шешуге, әртүрлі әдебиеттерді оқуға, ақпаратты талдауға үйренуге, оған стандартты емес қосымшаларды табуға көмектеседі. Шахмат сабақтары, баланың дамуына ықпал ететін және есте сақтау, зейін, аналитикалық қабілеттер мен сөйлеуді жаттықтыратын арнайы жаттығулар пайдалы.
Балалардың танымдық дағдыларын дамытуға арналған 5 ойын.
1 «Сөздерді атаңыз» ойыны-балаңыздан бір тақырыпқа сәйкес келетін заттарды немесе ұғымдарды еске түсіріп, атауын сұраңыз. Мысалы: «Сен білетін барлық спорт түрлерін атау». Бұл жаттығу балалардың ақыл-ойының икемділігін, есте сақтау қабілетін, сөйлеуін, белгілі ақпаратты пайдалану қабілетін үйретеді. Ата-ана әртүрлі ұғымдарды атаған кезде және бала оларды бір тақырыппен біріктіруі керек болған кезде ойынның кері нұсқасы делік.
2 «Сөзді түсіндір» ойыны. Балаға бірнеше қарапайым сөздерді ұсыныңыз (түйме, қалам, велосипед және т.б.). Міндеті-бұл сөздерге олардың аттарын қолданбай түсініктеме беру. Мысалы, бұл ұғымдарды шетелдікке немесе осы тақырыппен таныс емес өткен адамға түсіндіруді ұсынуға болады. Мұндай ойын жиі қолданылады және баланың сөйлеу дамуын жақсартуға көмектеседі.
3 «Не ортақ?» ойыны. Бұл жаттығуда Леонардо да Винчидің бос уақытында көңіл көтеруді ұнататын деген пікір бар. Ол бір-бірімен байланыссыз екі затты алып, олардың арасындағы байланысты табуға тырысты. Балаңызды да осындай ойын ойнауға шақырыңыз. Кітап пен орындықтың қандай ортақ тұстары бар? Бақа мен зымыран арасындағы байланыс қандай? Бұл жаттығу ойлау жылдамдығын және қораптан тыс ойлау қабілетін дамытып қана қоймай, көңіл-күйді көтереді. Әсіресе, егер сіз серіктес достарымен ойнасаңыз.
4 «Заттың суретің салып бітіру» ойыны. Балаңызға оған боялған элементі бар парақ беріңіз-бұл геометриялық фигура, дақ немесе бөртпе болуы мүмкін. Баланың міндеті-осы элементтен дайын кескін жасау. Мұндай жаттығу ойлау жылдамдығын, қиялын, сөйлеуін даытады.
5 «Сөздерді есте сақта» ойыны. Балаға бірнеше сөз ұсынылады. Оның міндеті — сөздерді есте сақтау және олардан тарих жасау. Есте сақтау үшін аассоциация, жалпылау әдісін қолдануға болады, бірақ сөздерді жазу немесе сызу болмайды.